Ioan Enciu
Bine ati venit
Welcome
Bienvenue
Willkommen
Isten Hozott
Welkom
Benvenuto
Bienvenido
Witamy
Καλώς ορίσατε
Добре дошли

sd

Grupul Alianţei Progresiste
a Socialiştilor si Democraţilor
din Parlamentul European

All of us who are concerned for peace and triumph of reason and justice must be keenly aware how small an influence reason and honest good will exert upon events in the political field

Albert Einstein

Libertatea de circulatie in Uniunea Europeana

Nu există niciun fel de argument – economic, social, instituțional, legal, sau de orice altă natură, care să justifice fobia față de imigranții români. Singurul argument care există este de natură politică și el este bazat pe următorul raționament: Dacă nu știu sau nu pot să facă nimic pentru cetățeni din tara lor, atunci politicienii arătă cu degetul către cetățenii altor state sperând sa scape în alegeri.

Ceea ce am văzut și în ziarele engleze, dar nu numai, în ultimele 4 săptămâni reprezintă, din păcate, cel mai mic numitor comun al oricărei populații europene: apartenența națională. Dar cu cel mai mic numitor comun nu poți să construiești nimic.

Domnul Farage  spune că Marii Britanii i-ar merge mai bine cu mai puțini imigranți, de orice naționalitate. Îi respect punctul de vedere, dar este ca și cum i-ai spune unui om întreg că i-ar merge mai bine dacă și-ar tăia 2 degete de la o mână. Adevărul este că deși poate nu ne place să recunoaștem, dar imigranții reprezintă o componentă neprețuită din dezvoltarea unei țări. Acest lucru a fost valabil vreme de secole și pentru Marea Britanie şi pentru SUA și chiar şi pentru România, când imigranții austrieci, polonezi, evrei şi germani au adus prosperitate şi dezvoltare în zonele urbane unde s-au stabilit. Chiar dacă şi dl Farage şi eu avem alegeri în 4 luni de zile, trebuie să fim sinceri şi să spunem adevărul: nici englezilor, nici românilor, nici europenilor în general nu le va merge mai bine dacă începem o vânătoare de vrăjitoare. Pentru că la asta asistăm acum: la o vânătoare de vrăjitoare, mai ales economică şi socială.

Ce se întâmplă cu cazul imigranților români este că se construiește un adversar de paie, cu care oricine care nu are o luptă mai importantă de purtat se ia la trântă şi, folosind mai puțin argumentele raționale şi buna credință, reușește să doboare acest adversar: imigranții români. Această sperietoare de ciori de paie se bazează pe următoarele argumente, toate dovedite false de către studii și cercetări de specialitate:

    1. Imigranții nu urmăresc altceva decât beneficii sociale.
    2. În puținele cazuri în care nu urmăresc doar beneficii sociale, imigranții urmăresc să ia pâinea de la gură naționalilor.
    3. Imigranții aduc după ei multe persoane care nu sunt capabile de muncă, deci sunt costuri sociale implicite.
    4. Imigranții reprezintă mai mult un cost social și economic decât un beneficiu, astfel ei sunt o povară pe bugetele naționale

Pentru că s-au spus multe lucruri false în ultima vreme despre impactul imigranților români, a venit momentul să lămurim lucrurile şi să spunem adevărul: Imigranții români nu sunt o povară, ci un ajutor economic.

Un raport al Home Office, citat de presa britanică la finalul anului trecut spune că: Ținând cont de vârsta și de rata de angajare a migraților A2 (bulgarii și românii), impactul fiscal va fi, mai mult decât probabil, net pozitiv. Un studiu pentru Universitatea Reding, redactat de către South East Strategic Partnership for Migration, demolează pur și simplu cei doi piloni pe care se bazează cei care au creat acest subiect de paie: imigranții români nu vor concura, în mod necesar și obligatoriu, cu populația britanică pentru slujbe, iar având în vedere vârsta lor și experiența de până acum, imigranții români nu reprezintă o presiune suplimentară pe sistemul social britanic.  La pagina 35 a acestui raport se găsesc concluziile, care sunt următoarele:

    • Cu excepția Italiei, unde a avut loc o creștere și a Spaniei, unde a avut loc o scădere, cifrele imigranților români au rămas stabile. Mai ales, cele care privesc Marea Britanie.
    • Imigranții economici din România și Bulgaria sunt de regulă tineri și sănătoși și ca atare este puțin probabil că vor exercita o presiune pe serviciile de sănătate. (Merită notat că mulți dintre imigranți sunt doctori sau absolvenți de instituții de învățământ medical din România).
    • Cea mai dură afirmație a inchizitorilor imigranților este dărămată de următoarea concluzie: O implicație probabilă este că imigranții A2, în special imigranții români, sunt mai puțin proabili să intre în competiție directă cu forța de muncă britanică în regiunile/zonele unde se stabilesc. Un exemplu cheie este legat de munca agricolă sezonală unde imigranții A2 (românii și bulgarii) reprezintă singura sursă de muncă disponibilă și o resursă cheie a forței de muncă sezonală din agricultură în general. Mai general, însă, rate ridicate de angajare și o responsivitate scăzută la ratele de șomaj pot sugera mai curând un grad de complementaritate decât unul de substituție.

Trăgând linie, putem înțelege cum stau lucrurile: nu doar că imigranții români nu vin să ia locurile de muncă din mâinile muncitorilor britanici, dar sunt complementari cu aceștia, iar în unele situații bine definite reprezintă singura resursă de forță de muncă disponibilă în părți întregi din Regatul Unit.

 

Același studiu comandat de către Universitatea Reading  demonstrează că spaimele sociale care însoțesc discursul de imigranții români sunt produsul unor strategii politice menite să producă doar dividende politice. Studiul demonstrează că:

    • Baza de dovezi în ceea ce privește impactul asupra beneficiilor sociale este limitată. Există însă dovezi care să arate că imigranții din Europa de Est sunt mai puțin dispuși să solicite beneficii decât alte grupuri de imigranți sau decât populația generală. Acest lucru este confirmat de un alt studiu britanic care a găsit că doar 16% din migranții români cer beneficii sociale, puțin mai mult decât procentul de bulgari, 13%, dar mult mai puțin decât procentul de englezi – 40%.
    • Există puține dovezi care să susțină ideea că copii imigranților români și bulgari vor avea un impact negativ asupra performanței școlare. Cel mai probabil va fi nevoie de asistență sau sprijin adițional în ceea ce privește utilizarea limbii.

Teama legată de turismul social este și ea dovedită ca fiind nejustificată, așa cum o dovedește chiar Daily Mail, care citează un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, care declară sub anonimat că “există piedici stricte în legislația europeană care să prevină așa numitul turism social”. Mai mult, comisarul Andor a declarat, în ultimul trimestru al anului trecut, că “turismul beneficiilor nu este nici extins, nici sistematic”.

Pentru că vreau să pun capăt, odată și pentru totdeauna, ideilor vehiculate despre imigranți în general și despre imigranții români în particular, vreau să vă citez câteva dintre concluziile esențiale ale unui studiu realizate de către Comisia Europeană asupra Mobilității în UE și asupra sistemelor sociale.

    • Migranții non-activi sunt extrem de puțini. Ei sunt între 0,7-1,1% din totalul populației UE. Excepție fac Belgia, Cipru, Irlanda și Luxemburg.
    • Populația mobilă are șanse mai mari să fie angajați decât naționalii. Studiile britanice, precum cel citat mai devreme arată că acest lucru nu implică necesitatea unei concurențe pe slujbe cu naționalii. Mai curând mobilii sunt complementari naționalilor.
    • Datele arată o schimbare a axelor migrației de la Est-Vest la Sud-Nord. Deci hoardele de estici nu sunt o amenințare mai mare decât hoardele de sudici.
    • Nu există dovezi care atestă că principala motivație a cetățenilor UE care migrează este legată de beneficii sociale și nu de oprtunități de muncă. Migranții nu migrează ca să primească, ci ca să muncească.
    • Imigranții nu sunt consumatori mai mari de bunăstare (welfare) decât naționalii. Migranții sunt mai puțin probabili să primească beneficii de șomaj sau dizabilitate.
    • Impactul bugetar asupra sistemului de beneficii sociale este foarte mic. La fel în ceea ce privește costurile de sănătate.
    • Majoritatea covârșitoare a non-activilor locuiesc în gospodării economic active, numai o minoritate locuiește în alt fel de gospodării, cu membrii în afara muncii.  Deci, eventualele costuri pe care le reprezintă non-activii sunt acoperite cu vârf de aportul economic al activilor.

Ipotezele de lucru ale celor care susțin și practică fobia față de imigranții români nu sunt adevărate, dar sunt capabile să aducă consistente beneficii politice în cadrul unei campanii electorale.

UE conține un set inalienabil de drepturi și libertăți de care se bucură toți cetățenii europeni. Printre aceste drepturi și libertăți, cel mai important este dreptul de a circula și de a se stabili liber, oriunde în UE. În absența acestei libertăți esențiale, nu mai putem vorbi cu adevărat despre o uniune.

Adversarii mobilității sunt și adversarii UE. Faptul că libertatea de mișcare și de domiciliu, dreptul de a-și căuta fericirea și împlinirea în orice stat membru este un motor care alimentează aspirațiile și viețile a milioane de europeni.

Toate tratatele UE, de la cele de constituire până la cele de reformă a UE, consfințesc dreptul la liberă mișcare a cetățenilor. Zeci de ani de funcționare a UE și zeci de ani de prosperitate dovedesc că aceste tratate nu sunt greșite. Nu putem să lăsăm ca câțiva ani de nesiguranță economică să arunce la coșul de gunoi al istoriei, zecile de ani de prosperitate generați de mișcarea liberă a cetățenilor europeni. Dacă este o lecție pe care ne-a învățat-o criza economică, atunci este aceasta: Împreună suntem mai puternici și nicio țară, nici Regatul Unit, nu este o insulă economică sau socială. Toți suntem implicați în această luptă pentru supraviețuire și nu există soluții individuale.

Parlamentul European, Comisia Europeană, Consiliul European și Consiliul Europei, sutele de europarlamentari și miile de oficiali europeni lucrează zi de zi pentru întărirea UE și pentru mai multă Europă. Fobia față de imigranți nu face altceva decât să le saboteze munca. Nu pot înțelege cum oficiali europeni, aleși într-o instituție europeană, care sunt colegi cu mine aici in PE,  pot să atace însăși principiile elementare ale UE.  Este ca și cum ai conduce propria mașină în prăpastie și apoi ai cere societății de asigurare să te despăgubească. Nimeni nu este prizonier în Europa. Toți suntem implicați într-un proces continuu de colaborare și de îmbunătățire a vieții zecilor de milioane de cetățeni europeni. Toate procesele de reformă a UE, de reformă a legilor și a instituțiilor UE sunt făcute tocmai pentru a îmbunătăți și a eficientiza funcționarea Uniunii, iar o condiție esențială pentru îmbunătățirea și eficientizare UE este libertatea de mișcare și de muncă. Intervalele de timp în care statele membre au putut aplica restricții la muncă pentru imigranții din statele recent aderate este tocmai pentru a proteja economia și populația locală, deci arhitecții UE s-au gândit și la specificul național. Dar obiectivul final este o integrarea cât mai completă și cât mai profunda.

 



 
http://www.zuccherorastelli.it...l-comprare 
seroquel senza ricetta 
http://www2.up.ac.za/zoology.j...rfahrungen kamagra oral jelly prezzo http://www.addoc.asso.u-psud.f...ssion=2985 http://www.addoc.asso.u-psud.f...ssion=2890 propecia bon prix pharmacie achat http://www.addoc.asso.u-psud.f...ssion=3087 augmentin prix maroc
sildenafil 100mg preis precio viagra en farmacia prix viagra france precio cialis en farmacia viagra mastercard